Oppimistehtävä 4 - Sosiaalisen median hyödyntämissuunnitelma

Yleistä tietoa ja tausta

Tämä sosiaalisen median suunnitelma keskittyy jäsenhankintaan järjestössä X. En tässä tekstissä käytä järjestön oikeaa nimeä. Järjestöön kuuluu naisia eri ammateista, lähtökohdista ja taustoista. Järjestössä on kuitenkin yläikäraja, joka on 45 vuotta, jonka vuoksi järjestöön tarvitaan aina uusia nuorempia jäseniä. Viime aikoina järjestöstä on poistunut useampia jäseniä kuin sinne on saatu, juuri tämän iän vuoksi. Tämä sosiaalisen median suunnitelma siis keskittyy jakamaan tietoisuutta järjestöstä nuorempien naisten keskuuteen.

Kohderyhmä

Kohderyhmä on naiset iältään 20–30. Nykyinen keski-ikä järjestössä on 38 vuotta, joten lähempänä 45-vuotiaita järjestöstä löytyy. Jotta järjestöön X saadaan mukaan nuoria henkilöitä, taataan sillä järjestön tulevaisuus. Järjestön tarkoitus on yhdistää naisia eri lähtökohdista ja taustoista ja auttaa naisia verkostoitumaan. Jotta järjestöön saadaan uusia nuoria naisia, auttaa se myös tässä tavoitteessa.

Sosiaalisen median työkalut ja palvelut ja niiden käyttö

Järjestöllä on käytössä Instagram tili. Tätä tiliä hyödyntämällä voimme lähteä liikkeelle. Kohderyhmämme on 20–30-vuotiaat naiset, Miami Agencyn mukaan juuri 16–34-vuotiaat ovat aktiivisimpia Instagramin käyttäjiä. Myös Instagramista löytyy enemmän naiskäyttäjiä, kuin mieskäyttäjiä. Emme myöskään keskity tässä suunnitelmassa muihin sosiaalisen median työkaluihin, sillä järjestö X on voittoa tavoittelematon järjestö, jossa jokainen jäsen toimii vapaaehtoisena. Tällöin on kustannustehokkaampaa, sekä ajallisesti että rahallisesti, että emme lähde käyttämään useampia työkaluja samanaikaisesti.

Järjestön tili ei ole tällä hetkellä aktiivisessa käytössä, ja jotta voimme saavuttaa mahdollisimman paljon ihmisiä, pitää sisällöstä tehdä mahdollisimman helposti lähestyttävää, informatiivista ja kiinnostavaa.

Jotta näkyvyys saadaan mahdollisimman laajaksi, pystytään hyödyntämään Instagramin mainontaa. Instagram mainonta on todella halpaa sen suhteessa näkyvyyteen. Mainontaa pystyy myös helposti kohdentaa juuri oikean ikäluokan naisille, mikä on tässä suunnitelmassa erittäin tärkeää.

Yksityisyys ja tietoturva

Koska postaukset järjestön X Instagram tilillä keskittyvät tällä hetkellä pääsääntöisesti järjestön tilaisuuksiin, näkyy sivulla todella paljon eri ihmisiä. Nykyään keneltäkään ei kysytä lupaa kuvien julkaisuun kirjallisesti. Tässä suunnitelmassa keskitytään järjestön X tietoisuuden lisäämiseen, eli tällöin myös järjestön Instagram tilistä tulisi näkyvämpi. Uusilta jäseniltä, sekä nykyisiltä, olisikin hyvä jatkossa kysyä kirjallinen lupa, sallitaanko hänen näkymisensä järjestön kuvissa.


Tässä tekstissä on lainattu sivustoa:

https://miamiagency.fi/sosiaalinen-media-markkinointikanavien-vertailu/

Kommentit