Oppimistehtävä 4 - Sosiaalisen median hyödyntämissuunnitelma
Yleistä tietoa ja tausta
Tämä sosiaalisen median suunnitelma keskittyy
jäsenhankintaan järjestössä X. En tässä tekstissä käytä järjestön oikeaa nimeä.
Järjestöön kuuluu naisia eri ammateista, lähtökohdista ja taustoista.
Järjestössä on kuitenkin yläikäraja, joka on 45 vuotta, jonka vuoksi järjestöön
tarvitaan aina uusia nuorempia jäseniä. Viime aikoina järjestöstä on poistunut
useampia jäseniä kuin sinne on saatu, juuri tämän iän vuoksi. Tämä sosiaalisen
median suunnitelma siis keskittyy jakamaan tietoisuutta järjestöstä nuorempien
naisten keskuuteen.
Kohderyhmä
Kohderyhmä on naiset iältään 20–30. Nykyinen keski-ikä
järjestössä on 38 vuotta, joten lähempänä 45-vuotiaita järjestöstä löytyy.
Jotta järjestöön X saadaan mukaan nuoria henkilöitä, taataan sillä järjestön
tulevaisuus. Järjestön tarkoitus on yhdistää naisia eri lähtökohdista ja
taustoista ja auttaa naisia verkostoitumaan. Jotta järjestöön saadaan uusia
nuoria naisia, auttaa se myös tässä tavoitteessa.
Sosiaalisen median työkalut ja palvelut ja niiden käyttö
Järjestöllä on käytössä Instagram tili. Tätä tiliä
hyödyntämällä voimme lähteä liikkeelle. Kohderyhmämme on 20–30-vuotiaat naiset,
Miami Agencyn mukaan juuri 16–34-vuotiaat ovat aktiivisimpia Instagramin
käyttäjiä. Myös Instagramista löytyy enemmän naiskäyttäjiä, kuin mieskäyttäjiä.
Emme myöskään keskity tässä suunnitelmassa muihin sosiaalisen median
työkaluihin, sillä järjestö X on voittoa tavoittelematon järjestö, jossa
jokainen jäsen toimii vapaaehtoisena. Tällöin on kustannustehokkaampaa, sekä
ajallisesti että rahallisesti, että emme lähde käyttämään useampia työkaluja samanaikaisesti.
Järjestön tili ei ole tällä hetkellä aktiivisessa käytössä,
ja jotta voimme saavuttaa mahdollisimman paljon ihmisiä, pitää sisällöstä tehdä
mahdollisimman helposti lähestyttävää, informatiivista ja kiinnostavaa.
Jotta näkyvyys saadaan mahdollisimman laajaksi, pystytään hyödyntämään
Instagramin mainontaa. Instagram mainonta on todella halpaa sen suhteessa
näkyvyyteen. Mainontaa pystyy myös helposti kohdentaa juuri oikean ikäluokan naisille, mikä on tässä suunnitelmassa erittäin tärkeää.
Yksityisyys ja tietoturva
Koska postaukset järjestön X Instagram tilillä keskittyvät tällä hetkellä pääsääntöisesti
järjestön tilaisuuksiin, näkyy sivulla todella paljon eri ihmisiä. Nykyään
keneltäkään ei kysytä lupaa kuvien julkaisuun kirjallisesti. Tässä
suunnitelmassa keskitytään järjestön X tietoisuuden lisäämiseen, eli tällöin
myös järjestön Instagram tilistä tulisi näkyvämpi. Uusilta jäseniltä, sekä nykyisiltä, olisikin
hyvä jatkossa kysyä kirjallinen lupa, sallitaanko hänen näkymisensä järjestön
kuvissa.
Tässä tekstissä on lainattu sivustoa:
https://miamiagency.fi/sosiaalinen-media-markkinointikanavien-vertailu/
Kommentit
Lähetä kommentti